Здравейте. Колата ми е Сеат Алтеа 1.6 бензин/газ. Сутрин колата си запали нормално и се придвижих до работа. Вечерта обаче се оказа, че няма ток в акумулатора. Заредих го. Свързах го към колата и се включи Помпата за вторичен въздух, а дори ключа за запалване не е сложен в колата. Проблемът се оказа, че е в управлението на Помпата за вторичен въздух. В момента е извадена буксата, която я свързва с ел.захранването на автомобила. При тестване в ваг ком излязоха следните грешки: Р0491 Системата за вторичен въздух ред 1 много малка пропускателна способност - това сигурно е така, защото въпросната помпа е изключена; Р0116 Температурен датчик на охладителната течност - неприемлив сигнал. Този температурен датчик, също ли е свързан с Помпата за вторичен въздух, дали е повреден? Попаднах на следната статия при Вас: "Температурен датчик на охлаждащата течност начин на работа и диагностика/
Датчикът е монтиран в системата за охлаждане на двигателя и представлява терморезистор с отрицателен температурен коефициент.При загряване на двигателя температурата на охлаждащата течност се повишава,а съпротивлението на датчика намалява.Пада на напрежението върху терморезистора се подава към ЕКУ-то,като то по това напрежение определя температурата на двигателя.При температура 20 градуса,това напрежение е в рамките на 1-1,5V,а при 100 градуса достига 0,2-0,5 V
Датчикът се захранва с еталонно напрежение 5V.Част от това напрежение пада върху терморезистора,който променя своето съпротивление в зависимост от температурата,и се подава към ЕКУ-то.Температурата на двигателя се използва от системата за управление за корекция ъгъла на запалването и продължителността на впръскването".
Как да разбера дали този датчик (терморезистор) е заминал и къде се намира? Има и трета грешка: Р0172 - Горивна система ред 1 - много богата смес. Вероятно и трите грешки са свързани. Моля за помощ.