Страница 1 от 1

ГИ Оптима Настройка

МнениеПубликувано на: 05 Юли 2017, 12:49
от Borislav
Здравейте, нов съм във форума и това е първият ми пост.
Първо искам да поздравя Админа за чудесния сайт и за професионалните му и адекватни отговори в помощ на колегите. БРАВО :)
Значи имам ГИ Оптима Експерт скоро монтиран, испарителя е Шарк 1200 млб а Дюзите Баракуда. ГИ е монтиран на Форд Галакси 2,3 16винтила 146коня.
1.Налягане на испарителя 1,4 бара, отвор на дюзите 2,7мм, картите се препокриват идеално но ... на празен ход оборотите падаха много бавно още със самото монтиране на ГИ и на бензин и на газ. Не знам дали е съвпадение или е нещо свързано. Сигнала за оборотите го взима от инжекторите, и кабела които е за обороти не е свърза никъде. Също така и кабела за ламбда сондата също не е свързан. Пиша в раздел помощ защото живея в чужбина а ГИ е монтиран в БГ. Нямах си и представа от ГИ преди това, но сега :D :D :D :D :D вече да, имам и програмата и обяснението и монтажната схема от производителя. ОБД връзката не е свързана тъй като на пиновете на които трябва да се свържат при мен липсват тези кабели на буксата, тоест само един може да се свърже от общо 4 кабела.
2.Извън градско каране със 120 разхода е около 12 литра газ на бензин 9 и мисля е в повече разхода на газ или ?
3. При подаване на газ по време на движение налягането на испарителя пада от 1,4 до 1,3 бара това ми се струва, че не е много редно, самия испарител го дават до 150 коня. Мисля, че може да захрани или е от неправилна настройка и по високите времена на дюзите не зная просто предполагам.?
Ще се радвам ако ми помогнете и насочите малко за решаването на проблемите ми, тъй като ми предстоят около 7000 км това лято. И определено ще се видим в БГ за една пълна диагностика :P
Поздрави на всички участници във форума и безаварийно шофиране.

Re: ГИ Оптима Настройка

МнениеПубликувано на: 05 Юли 2017, 14:16
от bgdiagnostica
Добре дошъл с какво можем да помогнем?

Re: ГИ Оптима Настройка

МнениеПубликувано на: 05 Юли 2017, 16:31
от Borislav
Ами аз в горния пост съм задал няколко въпроса.
Най най вече ме интересува положението с оборотите, начина на свързване на кабелите за сигнала на оборотите (искам да е към датчика на коляновия вал или на разпределителния вал) И ламбда-сондата.Как се пресмятат деленията.
И каква роля играе ламб.сон. като е свързана с ГИ.
Ще се радвам за вашето съдействие.

Re: ГИ Оптима Настройка

МнениеПубликувано на: 05 Юли 2017, 17:30
от bgdiagnostica
Така... кабела на оборотите се свързва към датчика на коляновия вал, бубината или датчик разпределителен вал, по твой избор. От софтуера настройваш типа на сигнала и делителя ако се налага и си готов с оборотите. Кислородния датчик в газовите инжекциони е само визуализация, затова не са го свързали. Ако системата е вързана да чете и коригира по OBD, данните от кислородния датчик са напълно безсмислени.
Надявам се да съм ти помогнал.

Re: ГИ Оптима Настройка

МнениеПубликувано на: 05 Юли 2017, 17:52
от bgdiagnostica
Шарк и баракуда са доста прехвален хардуер за ГИ. Инжекторите се запушват лесно и са мноооого пластмаса(която старее). Изпарителите редовно се разтичат(антифриз). Налягането е доста високо по план скица трябва да 1,2 като за твоя мотор и изпарител. Това 1200 на изпарителя е номиналното му налягане сиреч 1200 милибара или 1,2 бара. Поради прекомерното му отваряне той не може да регулира и пада при натоварване. Освен това на полски или турски изпарител ако видиш 150 коня значи е релано 130 да кажем, понякога и по-малко. При средно натоварване налягането се повишава и при максимално натоварване леко пада с нормално работещ изпарител. Ако изпарителя е с двустепенен контрол на налягането не мърда при максимално натоварване.... но там вече сме далеч от твоя ценови диапазон. Ако не знаеш как да си намериш импулсите от датчиците или бубината потърси "тестер за импулси" или "светодиоден пробник" във форума има тема в която обяснявах на един юнак как да си свърже нещата.

Re: ГИ Оптима Настройка

МнениеПубликувано на: 05 Юли 2017, 23:24
от Borislav
Първо много благодаря за бързите отговори. За испарителя инфото ми беше полезно,значи ще трябва да го сменя с по голямия на шарк 1500 мили бара.
Значи аз мога да си намеря импулса от датчика но в програмата за делителя не ми е ясно какво става как се напасва. Една снимка с програмата ще кача.

Re: ГИ Оптима Настройка

МнениеПубликувано на: 05 Юли 2017, 23:28
от Borislav
Borislav написа:Първо много благодаря за бързите отговори. За испарителя инфото ми беше полезно,значи ще трябва да го сменя с по голямия на шарк 1500 мили бара.
Значи аз мога да си намеря импулса от датчика но в програмата за делителя не ми е ясно какво става как се напасва. Една снимка с програмата ще кача.

Нещо не се справих със снимката, но се надявам да ме разбра.

Re: ГИ Оптима Настройка

МнениеПубликувано на: 06 Юли 2017, 16:58
от bgdiagnostica
Ще се справиш не се притеснявай. Ти с това ако не се справиш, значи по-добре не пипай нищо по опциите на софтуера и иди при някого за помощ.