Анализ и проверка на моя газов инжекцион

Тук съм копирал старата форма за помощ, понеже може да е полезна за някой.
Не се притеснявайте да добавяте нови теми и въпроси!
http://www.bgdiagnostica.com

Модератор: ceno6

Анализ и проверка на моя газов инжекцион

Мнениеот koceto » 23 Мар 2015, 14:59

Здравейте,
С тази тема искам да си изясня някои неща и да си направя една проверка на моя газов инжекцион и дали вс. при него е както трябва. Става въпрос за Mercedes CLK230 Kompressor. Изпарителя ми е OMVL Dream xxi hp с продулктов код K901718, газовата рейка е Valtec 1 Ohm, а компютъра е AC Stag 4. За съжаление обаче не знам с какъв диаметър са дюзите, понеже колата я взех с газовия инжекцион и общо взето до сега само един филтър съм сменил. Първо искам да разбера дали подбраните компоненти са подходящи за този двигател. Онзи ден сменях ламбда сондата, че вече е взела дала своето и вмомента искам да изкарам поне един резервоар на бензин с цел профилактика и възстановяване на фабричните настройки на бензиновия компютър. След това идеята ми е да започна с газовата уредба. Преди време ходих за настройки при майстор на мой приятел. Човека там ми изравни кривата на газта, с тази на бензина... но ми каза нещо, което малко ме притесни. Тъй като мотора ми е компресорен, то кривата в горната част трябва да стига по-нагоре до налягане от 1.45 ( Така ми обясни, че до 1-ца е атмосферното налягане, а следващите 0.45 ми е налягането от компресора... ако греша, моля поправете ме ). И по кривата се оказа, че при мен графиката стига до ~1.35, което значи че губя налягане. Онзи ден съвсем случайно намерих един вакуум, който беше на косъм от измъкване и при първа възможност, когато имам време всички маркучи ще се подменят. Надявам се първоначалната информация да е що горе пълноценна, за да ме разберете. За по-пълна информация тези дни ще направя скрийншоти на управляващия софтуер и ще ги кача тук с цел да дискутираме :)
koceto
Потребител
Потребител
 
Мнения: 18
Регистриран на: 23 Мар 2015, 13:13
Местоположение: София

Re: Анализ и проверка на моя газов инжекцион

Мнениеот bgdiagnostica » 23 Мар 2015, 15:38

За съжаление тези налягания не са както си ги представяш. Първо имаш около 1 бар атмосферно, обаче мотора създава вакум когато не е включен компресора. така че диференциалното налягане ти е атмосферното минус вакума създаван от двигателя при максимално отворен дросел. Когато сработи компресора налягането, което създава той се добавя към тази стойност. Разбираш ли сега нещата? За компресорният мотор изпарителя трябва да може да осигури близо два бара налягане, за да не се получава преобедняване на сместа при задействан компресор. Дано съм ти помогнал. Освен това над 4500 оборота трябва да работи на бензин изцяло, това се прави заради следното: Ако вземе да свършва газта или нещо се повреди изпарителя и ти преобедни сместа във високите обороти последиците за двигателя ще бъдат пагубни.
Газов инжекцион и автомобилна диагностика на ОЕМ ниво.
http://www.bgdiagnostica.com
Аватар
bgdiagnostica
Администратор
Администратор
 
Мнения: 361
Регистриран на: 02 Окт 2013, 20:53
Местоположение: Sofia

Re: Анализ и проверка на моя газов инжекцион

Мнениеот bgdiagnostica » 23 Мар 2015, 15:44

Графиката която сте гледали е на MAP сензора (датчик за абсолютното налягане в смукателните тръби) И стойности около 1,4 са нормални за компресорен двигател, при атмосферния тези стойности при максимално отворен дросел достигат до близо единица. Всеки датчик също има живот и толеранс, ако се съмняваш че не мери вярно отиди при приятеля ти и проверете данните с манометър. По начало трябва да се внимава с компресорните двигатели и нещата да се изпипват добре. Ако газовият компютър не поддържа режим турбо(компресор) можеш да срещнеш сериозни затруднения. Изпарителя е добър това са му параметрите:
DREAM XXI N-G version HP (high power) 1.7 bar
up to 180 kW / 240 hp
Input: 8mm pipe / M12x1
ТРЯБВА ДА Е ЗАХРАНЕН С ОСМИЦА ТРЪБА И УСИЛЕНА СОНДА(5 МИЛИМЕТРА ВЪТРЕШЕН ОТВОР НА КЛАПАНА) ЗА ДА ОСИГУРИ ДЕБИТА НА ГАЗ И МОЩНОСТТА.
ИНЖЕКТОРИТЕ СА ДОБРИ СЪЩО.
Ако изпарителя или инжекторите са над 5 годишни ще трябва да ги подмениш с нови.
Газов инжекцион и автомобилна диагностика на ОЕМ ниво.
http://www.bgdiagnostica.com
Аватар
bgdiagnostica
Администратор
Администратор
 
Мнения: 361
Регистриран на: 02 Окт 2013, 20:53
Местоположение: Sofia

Re: Анализ и проверка на моя газов инжекцион

Мнениеот koceto » 23 Мар 2015, 15:57

От техническите характеристики на моя изпарител гледам, че го дават до 1.7 бар-а..., което всъщност го прави негоден за този мотор.. ако съм разбрал правилно и от там всъщност може да ми идва и проблема със спада в налягането на високи обороти ? И в случая възможно ли е от това и бензиновата крива да не е както трябва ? То всъщност не знам и как трябва да бъде, затова при първа възможност ще изчертая една бензинова крива с новата ламбда сонда и ще я кача тук за да я погледнете..
koceto
Потребител
Потребител
 
Мнения: 18
Регистриран на: 23 Мар 2015, 13:13
Местоположение: София

Re: Анализ и проверка на моя газов инжекцион

Мнениеот bgdiagnostica » 23 Мар 2015, 15:58

Добре е за твоя мотор.
1,7 е работно налягане а не пиково. Ако обаче е стар или захранен с 6 милиметра тръба или с калпава сонда във високите ДА ще има проблем.
Газов инжекцион и автомобилна диагностика на ОЕМ ниво.
http://www.bgdiagnostica.com
Аватар
bgdiagnostica
Администратор
Администратор
 
Мнения: 361
Регистриран на: 02 Окт 2013, 20:53
Местоположение: Sofia

Re: Анализ и проверка на моя газов инжекцион

Мнениеот koceto » 23 Мар 2015, 17:16

Здравей,
Това са данните, които свалих преди малко от компютъра на ГИ-то. Нова бензинова крива не съм чертал, защото започна леко да превалява и в комплект с прахта и химикалите, които пръскат по улиците за снега колата постоянно превърта гуми и реших да не пипам нищо. Не знам само дали компютъра си прави постоянни записи за работата на бензин и дали има смисъл да чертая нова крива. Не знам дали има значение за кривата, но само да вметна че вмомента колата я карам със 100 октанов бензин и след като свърши резервоара тогава ще мога да чертая крива със стандартен бензин. Другото, което ми прави впечатление е показателя на ламбда сондата... не трябва ли постоянно да се променят показателите три пъти в секундата ? При този софт се движат доста мудно, а когато закача диагностиката на колата там вс. изглежда нормално, сондата е чисто нова - оригинална и вмомента нямам никакви кодове за грешки.

http://media.snimka.bg/s1/4425/035093500-big.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/4425/035093501-big.jpg?r=0
koceto
Потребител
Потребител
 
Мнения: 18
Регистриран на: 23 Мар 2015, 13:13
Местоположение: София

Re: Анализ и проверка на моя газов инжекцион

Мнениеот bgdiagnostica » 23 Мар 2015, 18:05

Налягането не се вижда понеже колата работи на бензин на снимките. Рисува и на двете горива когато работи на съответното и е над 60 градуса загряла. Демек като караш на газ няма да рисува на бензин. По интернет трудно мога да ти помогна за настройката трябва да е компютъра пред мен и да видя как се държи колата на пътя. Със снимки няма да стане работата... Относно софтуера на стага, не очаквай чудеса от това нещо, то е доста зле по принцип. На читавите софтуери не показва напрежения а си има графично представяне на сигнала от сондите.
Газов инжекцион и автомобилна диагностика на ОЕМ ниво.
http://www.bgdiagnostica.com
Аватар
bgdiagnostica
Администратор
Администратор
 
Мнения: 361
Регистриран на: 02 Окт 2013, 20:53
Местоположение: Sofia

Re: Анализ и проверка на моя газов инжекцион

Мнениеот koceto » 23 Мар 2015, 20:16

Да, идеята ми беше просто да покажа какви са ми моментните настройки и каква ми е била кривата на газта. Иначе газта ще я пусна след като пресуша резервоара и евентуално може да се обадя на посочения телеофон и да направим една уговорка за диагностика на газта и евентуална настройка, но искам да се опитам и аз и да видя какво ще мога да направя :)
koceto
Потребител
Потребител
 
Мнения: 18
Регистриран на: 23 Мар 2015, 13:13
Местоположение: София

Re: Анализ и проверка на моя газов инжекцион

Мнениеот bgdiagnostica » 23 Мар 2015, 23:22

Опитай опитай. Нали трябва и ние хляб да ядем ;)
Газов инжекцион и автомобилна диагностика на ОЕМ ниво.
http://www.bgdiagnostica.com
Аватар
bgdiagnostica
Администратор
Администратор
 
Мнения: 361
Регистриран на: 02 Окт 2013, 20:53
Местоположение: Sofia

Re: Анализ и проверка на моя газов инжекцион

Мнениеот koceto » 23 Мар 2015, 23:54

Абсолютно точно :D . Имам и друг въпрос... как мога да разбера дали дюзите са ми с правилни отвори ? Принципно съм чел за газови коефициенти, но в случая при мен по графиката мога ли да разбера дали при мен дюзите са с точния отвор или това се изчислява при правилната настройка спрямо газовите и бензиновите времена... тоест коефициентно тяхната разлика ? Принципно тук бензиновите ми времена са 2.5мс, но това е защото ( поне според мен ) след смяната на ламбда сондата напълних резервоара със 100 октанов бензин. Иначе преди бензиновите ми времена бяха около 3.5мс, а газовите 4.6-7 на празен ход. При товар не съм ги гледал..
koceto
Потребител
Потребител
 
Мнения: 18
Регистриран на: 23 Мар 2015, 13:13
Местоположение: София

Следваща

Назад към Онлайн ПОМОЩ!

cron