Emmegas няколко въпроса с настройка

Тук съм копирал старата форма за помощ, понеже може да е полезна за някой.
Не се притеснявайте да добавяте нови теми и въпроси!
http://www.bgdiagnostica.com

Модератор: ceno6

Emmegas няколко въпроса с настройка

Мнениеот bacekoko » 15 Апр 2018, 14:02

Колата е RAV4 2.0 vvti (150к.с.) 2005г.
Взех я с монтирана газова на Emmegas
http://emmegas.bg/gazovi_injekcioni_emm ... ready-obd/

Реших да сменя изпарителя, че този вече е позаминал.
Смених го днес с KME нормална серия (водят го до 200 к.с.).

Това което ми прави впечатление е, че в програмата не дават никъде диференциалното налягане- дават Pgas и MAP.
Притеснителното ми е, че MAP на празни обороти ми е 0.35 бара средно, но като подам газ се качва до близо 1 бар.
Pgas съм го настроил на 1.2 бара, като не мърда особенно много при празен ход и натоварване. Което значи че при натоварване падам до 0.3 бара диференциално налягане, спрямо на празен ход около 0.9 бара. Не ми изглежда нормално?
Дюзите са разпробити на 2.4мм.
Дайте моля ви съвет как да се подходи.

МАР сензора е AEB MP01, като в програмата на Емегас може да се зададе само АЕВ013 и АЕВ025 (което е настроено).

Благодаря предварително!
bacekoko
Нов потребител
Нов потребител
 
Мнения: 9
Регистриран на: 28 Юни 2016, 12:34

Re: Emmegas няколко въпроса с настройка

Мнениеот bacekoko » 15 Апр 2018, 15:43

Май ще излезе, че това Pgas дадено в програмата e дефакто диференциалното налягане, а не налягането на изпарената газ.
bacekoko
Нов потребител
Нов потребител
 
Мнения: 9
Регистриран на: 28 Юни 2016, 12:34

Re: Emmegas няколко въпроса с настройка

Мнениеот bgdiagnostica » 15 Апр 2018, 19:23

P gas - MAP = P dif
Или при 350 милибара на празен ход(което е съвсем нормално) тярбва Pgas да ти бъде около 1350 - 1400 милибара. Ако колата е доста мощна(над 150 коня) или има принудително пълнене(Турбо или компресор), трябва да бъде 1600 1700 милибара. Всичко това важи при свързан вакуум на редуктора и работа на празен ход. Коефициентите (множителя на празен ход = газовото време делено на бензиновото) трябва да е не по-голям от 1,3 - 1,4 за да може двигателя да се храни нормално при високо натоварване. Ако са по-големи увеличаваш размера на кал. дюзи, ако са по-малки от 1,1 намаляваш размера за да не почне да ти тресе на празен ход от прекалено кратките времена за впръскване на газ.
Ако нещата, които написах горе са ти ясни действай смело ако не, иди при някой колега да ти я нагласи.

П.П. Аз бих я настроил на 1500 Pgas, понеже мембраните ще легнат след месец или по-малко и налягането леко ще падне, а и да има какво да папка мотора... че при Тойотата знаеш бедната смес какво ще направи на леглата на изпускателните клапани :D
Газов инжекцион и автомобилна диагностика на ОЕМ ниво.
http://www.bgdiagnostica.com
Аватар
bgdiagnostica
Администратор
Администратор
 
Мнения: 361
Регистриран на: 02 Окт 2013, 20:53
Местоположение: Sofia

Re: Emmegas няколко въпроса с настройка

Мнениеот bacekoko » 15 Апр 2018, 22:37

1.png


Става въпрос за ограденото в червено Press.gas - че май ще дойде да е диференциалното налягане, което мен ме обърка в тази програма на Еммегас.
Настройл съм го за сега да е 1.2 бара.

Въпрос 2 ми е , МАР (пак ограденото в червено, че дава при празен ход 0.3 да речем, и като настъпя педала се качва до 0.9 примерно (което като се замисля би следвало да си е нормално- щото отваряме дросела и изравняваме наляганията, но ме обърква това, че на други програми и съответните закачени сензори, това налягане не се променя драстично...).

Въпрос 3 ми е ограденото в лилаво- Rducer - демек налягането в изпарителя (това е Рgas обозначено в тази програма), което не ми е ясно как да променя....
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
bacekoko
Нов потребител
Нов потребител
 
Мнения: 9
Регистриран на: 28 Юни 2016, 12:34

Re: Emmegas няколко въпроса с настройка

Мнениеот bgdiagnostica » 16 Апр 2018, 07:59

Виж сега. Атмосферното налягане е около 1 бар, когато дросела е затворен двигателя създава вакуум, когато е отворен трябва да ти показва около 0,95. Факта че пишем тези неща говори, че не си наясно как работят двигателите. На всички автомобили се променя, освен ако вакуума не е свързан където трябва или има загуба на вакуум от 20 годишни маркучи:). Относно налягането: ДА ТЕ НАУЧА, ЧЕТИ ВНИМАТЕЛНО.
1. ОБЪРНИ КОЛАТА НА БЕНЗИН ДА РАБОТИ НА ПРАЗЕН ХОД.
2. ВЗЕМИ 7 ГЛУХО КЛЮЧЕ И РАЗХЛАБИ МАРКУЧА ЗА ГАЗ НА ФИЛТЪРА КЪМ ИНЖЕКТОРИТЕ ЗА ДА ИЗПУСНЕШ ВСИЧКАТА ГАЗ КЪМ ИНЖЕКТОРИТЕ(ДА НЯМА НИКАКВО НАЛЯГАНЕ).
3. НАБЛЮДАВАЙ КАКВО ПОКАЗВА Press gas.
4. Замисли се върху това, което виждаш.
5. Направи си съответните изводи.

Относно горното кръгче на което пише 1,1: ТОВА НЕ Е PRESS GAS!
Това е номиналното налягане на редуктора. На база на това налягане софтуера прави грубите изчисления. Ако приемем, че на твоя изпарител е 1,1(обаче то не е)
Трябва Press gas да показва на празен ход да бъде 1,45 и като извадиш от него 0,35 вакуума какво се получава? 1,1
Диапазона на твоя изпарител е от 0,9 до 1,6 и номиналното му налягане е както сам се сещаш е 1,2 бара, КОЕТО ОЗНАЧАВА ЧЕ АКО ИСКАШ ДА ПОЛЗВАШ МАКСИМАЛНАТА МУ МОЩНОСТ Press gas трябва да ти показва: 1,55 на празен ход и свързан вакуум. ЗА ТВОЯТА КОЛА ТИ ПРЕПОРЪЧВАМ 1,45 но го направи на 1,5 понеже след известно време мембраната се издува леко от към страната на газта и придобива така наречената работна форма, което води до леко понижаване на налягането, нарича се още улягане на мембрана. При някои изпарители уляга за 5-6 час работа при други за месец, зависи от материала на мембраната и неговите свойства.
Ако продължиш да пишеш, кое как е след подробния урок, който ти написах за настройка на налягане на A.E.B СИСТЕМИ (EMMEGAS е само бранд те не правят компютри и софтуер) значи по-добре да отидеш при някой колега да ти помогне.
Относно датчиците за налягане и вакуум има няколко вида:
1. Дифер. датчик (Това е сензор който смята вътре в себе си диф налягане и го подава към софтуера готово обработено)
2. Нормален (Това е като твоя сензор той измерва налягане и мап и ги подава към софтуера в чист вид)
3. Датчик за абсолютно налягане той не мери атмосферното (сиреч като манометър) среща се изключително рядко. Аз за 15 години работа с ГИ само веднъж съм попадал на такъв датчик неговите стойности са в Килопаскали обикновено.
В твоя софтуер няма диф. налягане като визуализация, това е направено за улеснение. Компютъра ти сам си го изчислява като изважда от Press gas MAP. Или казано на Български вади от налягането на газта абсолютното налягане във всмукателния колектор.
Заблудата идва от факта, че обикновените хора си мислят че датчиците за налягане са като манометрите за автомобилни гуми и не отчитат атмосферното налягане.
При ГИ обаче се взема предвид и атмосферното налягане което е грубо около 0.9 и около 1 бар на морското равнище. Датчиците за ГИ не са барометри и затова можеш да видиш стойности и от 0.8 това е нормално. Уморих се вече да пиша дано съм ти помогнал.
Газов инжекцион и автомобилна диагностика на ОЕМ ниво.
http://www.bgdiagnostica.com
Аватар
bgdiagnostica
Администратор
Администратор
 
Мнения: 361
Регистриран на: 02 Окт 2013, 20:53
Местоположение: Sofia

Re: Emmegas няколко въпроса с настройка

Мнениеот bacekoko » 16 Апр 2018, 11:17

Благодаря ти много за изчерпателния отговор!
Довечера продължавам борбата :) пък да видим.
bacekoko
Нов потребител
Нов потребител
 
Мнения: 9
Регистриран на: 28 Юни 2016, 12:34

Re: Emmegas няколко въпроса с настройка

Мнениеот bgdiagnostica » 01 Юни 2018, 07:26

Как приключи борбата, нищо не каза? :)
Газов инжекцион и автомобилна диагностика на ОЕМ ниво.
http://www.bgdiagnostica.com
Аватар
bgdiagnostica
Администратор
Администратор
 
Мнения: 361
Регистриран на: 02 Окт 2013, 20:53
Местоположение: Sofia


Назад към Онлайн ПОМОЩ!

cron